Biznes, Gospodarka i Prawo – kursy wyższych uczelni nie tylko dla studentów

Bez wątpienia nastała nowa era edukacji, w której wykorzystywane są przeróżne narzędzia, tak aby zwiększyć dostępność do wiedzy. W dobie Internetu możemy uczyć się praktycznie zawsze i wszędzie. Dostępność, różnorodność oraz powszechność kursów online ma też swego rodzaju wady. Prowadząc  początkującą firmę trudno jest znaleźć czas, a bardziej motywację do tego, aby wyodrębnić jeszcze 2 godziny dziennie, które można poświęcić na naukę przed komputerem. Na rynku oferowanych jest wiele kursów dla przedsiębiorców, zarówno online, jak też w tradycyjnej, stacjonarnej formie. Dziś więcej uwagi poświęcę tradycyjnej formie kształcenia.

Zalety tradycyjnych kursów:

Niektórzy z nas uczą się szybciej w tradycyjnych warunkach. Potrzebują bezpośredniego kontaktu z wykładowcą i innymi uczestnikami. Kursy internetowe mogą naśladować warunki normalnej sali wykładowej jednak nie zastąpią interakcji z grupą.

Wybierając internetową formę nauki, przede wszystkim  musisz mieć do tego pewnie predyspozycje. Duża motywacja i samodyscyplina są podstawą przy rozpoczynaniu nauki w formie online.  Umiejętne zarządzanie czasem, również stanowi jeden czynników decydujących o powodzeniu nauki  przez Internet. Koniecznym warunkiem jest również posiadanie stałego dostępu do Internetu. Przedsiębiorcy to dość specyficzna grupa, która ciągle powinna powiększać zakres swojej wiedzy. Ciągłe podróże, załatwianie formalności, spotkania, powodują, że na codzienną naukę nie starcza czasu, a bardziej chęci na naukę. Skoro jest to kurs online zrobię go później – to najczęstszy argument, który odsuwa nas od  uruchomienia kursu w sieci. Jest to niewątpliwie duży błąd. Pogłębianie tajemnic i sposobów prowadzenia działalności w dużym stopniu wpływa na pozycję firmy na rynku. Każdy chce odnieść sukces, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że jest to ciężka praca i ciągła edukacja. Dlatego na rynku przeważa dalej tradycyjna forma kształcenia. Wiele osób nadal uważa ją za skuteczniejszą, dającą możliwość bezpośrednich konsultacji z prowadzącym oraz szansę wyjaśnienia wszelkich wątpliwości na bieżąco.

Co może dać nam kurs w tradycyjnej formie?

Zalety tradycyjnych kursów najłatwiej przedstawi na przykładach, tak aby zobrazować korzyści jakie z nich płyną. Biorąc pod uwagę  postęp technologiczny i to, że większość firm funkcjonuje teraz online, postaram się  przedstawić zalety stacjonarnych kursów dotyczących działalności w sieci. Szukając tego typu formy kształcenia,  warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które mogą wpływać na jego przydatność. Przede wszystkim  program. Warto przyjrzeć się założeniom teoretycznym jak i praktycznym kursu. Mówiąc wprost, warto zwrócić uwagę na to, czego możemy się nauczyć. Należy sprawdzić czy kurs, na który się zapisujemy zakłada również ćwiczenia praktyczne, czy tylko wykłady do wysłuchania. Wiedza praktyczna, gotowa do zastosowania w prowadzeniu firmy jest dużo cenniejsza niż czysto teoretyczne wykłady. Ważną kwestią jest również cena takiego kursu. Na rynku możemy znaleźć kursy w dość dużej rozpiętości cenowej. Niektóre przekraczają nawet 1000 zł, inne natomiast zamykają się w kwocie do 400 zł. Skupię się jednak na tańszych  kursach, które wcale nie muszą być gorsze, z racji tego iż znajdują się w niższej kategorii cenowej.

Z jakich kursów warto korzystać ?

Szukając kursów stacjonarnych, warto przejrzeć oferty wyższych uczelni. Coraz więcej państwowych, ale również prywatnych uczelni oferuje kursy dostępne nie tylko dla studentów. W przypadku takiego kursu mamy pewność, iż jest on przygotowany na wysokim poziomie edukacyjnym, zawiera teorię popartą praktyką. Idąc tym tropem, dość szybko trafimy na kursy organizowane przez Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Warszawskiego. Oferują bardzo rozbudowany katalog kursów z wielu dziedzin. Sektor poświęcony biznesowi zawiera kursy, które dają dość duże przygotowane praktyczne, pokazując możliwości gotowe do zastosowania w prowadzeniu firmy.

Spójrzmy  na kurs o nazwie „E-biznes w praktyce – podstawy działalności biznesowej w Internecie”. Sama nazwa kursu sugeruje, że otrzymamy sporą dawkę praktycznej wiedzy. Przede wszystkim nauczymy się istoty e-biznesu, znajomości istoty e-commerce, najnowszych trendów w e-commerce, modeli biznesowych w Internecie, wymagań formalno-prawnych e-biznesu, umiejętność wyboru strategii w e-biznesie, wykorzystania narzędzi e-biznesowych, oraz e-marketingowych. Wszystko poparte jest przykładami, mającymi poparcie w rzeczywistości.

Drugi kurs który zwrócił moją uwagę, dotyczy e-marketingu. Nazwa kursu E-marketing w praktyce – budowa i realizacja strategii marketingowej w Internecie” również wskazuje na to, że otrzymamy gotowe, praktyczne porady, jak sprawić, aby dobrze wykorzystać zdobytą wiedzę.  Kurs pozwoli nam na zdobycie umiejętność budowy strategii marketingowej w Internecie, poszerzy znajomość wariantów marketing-mixu, metody Lean Startup, przeprowadzenia badań marketingowych, budowy e-marki, nauczy zasad współczesnego copywritingu, wykorzystania content marketingu, pozycjonowania stron  www, wykorzystania linków sponsorowanych, e-mail marketingu, wykorzystania Facebook marketingu oraz  skuteczności realizacji kampanii marketingowych.

Zarówno pierwszy, jak i drugi kurs przeprowadzane są w tradycyjnej, seminaryjnej formie. Słuchacze mogą zadawać pytania podczas kursu, ale także liczyć na pomoc wykładowcy, jeżeli nie wszystko stało się odpowiednio jasne. Wyjaśnianie wątpliwości na bieżąco jest ogromną zaletą kursów stacjonarnych. Niestety w przypadku kursów online, jest to nieco utrudnione.

Ceny opisywanych wyżej kursów nie przekraczają 400 zł. Przeprowadzane są w godzinach i dniach dogodnych dla ludzi pracujących. Decydując się na kolejny kurs, warto zastanowić się, czy nie lepiej wygospodarować trochę czasu w ciągu dnia, ale uzyskać pewność, że wszelkie wątpliwości pojawiające się podczas kursu zostaną rozwiane.

http://www.uo.uw.edu.pl/kursy/biznes_gospodarka_prawo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *