Jak przyciągnąć klienta?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, co zrobić, żeby przyciągnąć do siebie klientów. Mając do pokonania tak dużo konkurentów trzeba się ostro głowić, żeby cokolwiek wymyślić, czasem niemalże stanąć na rzęsach, aby przyciągnąć do siebie klienta.

Czy istnieje złoty środek

Nie zawsze ulepszanie produktu jest właściwą drogą, ponieważ trzeba znaleźć lepszą drogę komunikacji z klientem. Najważniejszym czynnikiem wspomagającym nasze relacje z nim jest pokazanie swoich mocnych stron. Sprawdźmy, które cechy naszej osobowości przyciągają najwięcej kontrahentów.

Obudź w sobie przedsiębiorcę

Każdy z nas ma w sobie gen przedsiębiorcy uwarunkowany pewnymi cechami, nikt z nas jednak nie urodził się w pełni przedsiębiorcą, więc nad niektórymi z nich trzeba po prostu popracować.
Aby dobrze działać prężnie na rynku należy postawić na rozwój wszystkich cech osobowości wymaganych do bycia przedsiębiorcą. Nie ma takich, które by były bardziej lub mniej wartościowe. Na różnych etapach prowadzenia swojej działalności potrzebujemy innego wsparcia, którego dostarcza nam nasza przedsiębiorcza część umysłu.

Od czego zacząć

Na starcie potrzebujemy wsparcia z połączenia trzech cech: pewności siebie, umiejętności podejmowania ryzyka, oraz determinacji. Pewność siebie, potrzebna jest nam dlatego, że tylko świadomość tego, co chcemy zrobić i oraz racji i wartości pomoże nam w ulokowaniu swojej marki jako wiarygodnej i zdobycia zaufania u klientów. Sprawdzając, czy mamy tę cechę musimy się zastanowić, czy sami bylibyśmy dla siebie wystarczająco przekonujący. Umiejętność ryzykowania, oczywiście w granicach rozsądku.

Czasem dobrze postawić coś na jedną kartę, ale trzeba mieć alternatywne rozwiązanie, aby zapewnić odbiorców o tym, że jesteśmy dla nich odpowiednio rozsądnym partnerem. Przede wszystkim nie należy zwlekać z decyzjami i podejmować je w miarę szybko Należy działać pewnie, ale w granicach racjonalności. Jeżeli ryzykujemy, dla naszego klienta oznacza to, że nic nas nie powstrzyma przed osiągnięciem celu. Jesteśmy zdolni do wszystkiego, aby działalność pięła się na szczyt. Determinacja potrzebna jest, aby utrzymać pożądany stan pracy wywołany poprzednimi cechami.

Wyznaczenie celu to połowa sukcesu, jednak każdy dobry przedsiębiorca powinien w sobie znaleźć na tyle determinacji, aby zrealizować go do końca, nawet jeżeli po drodze nie widać jeszcze efektów.

I co dalej?

W dalszym postępowaniu, kiedy już mamy swoją markę, należy szukać dróg do poszerzenia liczby odbiorców. Może nam w tym pomóc współpraca z innymi ludźmi. Do tego będzie nam potrzebna umiejętność nawiązywania z nimi kontaktu oraz później opanowanie umiejętności przywódczych, żeby wszystko działało jak w zegarku.
Nikt nie będzie nas rozliczać z ilości poświęconych godzin na pracę. Liczy się efekt, a nie to, że codziennie przez kilka godzin męczyliśmy się z tym, co należy zrobić.

Do zrealizowania wyznaczonego celu potrzebujemy dobrej organizacji. Musimy umieć planować, aby nie przytłoczyła nas lista rzeczy do zrobienia ani nic nie umknęło naszej uwadze.
Najbardziej obawiamy się porażek. Nie należy ich przyjmować do siebie, tylko umieć wyciągnąć z nich wnioski. Umiejętność uczenia się na własnych błędach jest kluczowa, kiedy nie chcemy szybko rozkręcić działalność. Nigdy nie należy się poddawać.

Każdy posiada w sobie cechy idealnego przedsiębiorcy, niektórzy jednak muszą nad nimi więcej popracować. Nie jest to łatwe, ale zysk będzie widoczny w postaci klientów. Pozostaje jedynie szybki rachunek sumienia i do dzieła!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *