Rękawiczka do twarzy

Glov – nowa broń w kobiecych potyczkach przed lustrem

Dwie dziewczyny z małych miasteczek rzuciły rękawicę branży kosmetycznej. Dosłownie. Glov – rękawiczka do demakijażu okazała się strzałem w dziesiątkę.

Phenicoptere (co w języku starofrancuskim oznacza flaminga), to firma stworzona przez Ewę Dudzic i Monikę Zochowską. Obie mają po 29 lat i poznały się na studiach na Uniwersytecie Warszawskim. Zanim założyły wspólną firmę, miały już doświadczenie w prowadzeniu własnych biznesów i w pracy w międzynarodowym środowisku. Ewa Dudzic to założycielka firmy cateringowej w Krakowie. Studiowała we Francji, a potem pracowała w USA i Wielkiej Brytanii. Z kolei Monika Żochowska mieszkała w Antwerpii, gdzie organizowała aukcje nieoszlifowanych diamentów – jest certyfikowanym znawcą tych kamieni.

Pomysł Glov powstał w czasie praktyk studenckich w klinice chirurgii plastycznej w Tasmanii. Monika Żochowska poznała tam chirurga, który interesował się naturalnymi sposobami pielęgnacji skóry oraz mikrotechnologią. Wówczas pierwszy raz pomyślała o wykorzystaniu tekstyliów w demakijażu i wyjeżdżając wzięła kilka próbek ze sobą.
Żochowska i Dudzic zaczęły od poszukiwania producentów specjalistycznych włókien syntetycznych i znalazły je w Korei Południowej. Materiały trzeba było poddać wielokrotnym modyfikacjom, a dziewczyny testowały je w pierwszym rzędzie na sobie. Ostatecznie opracowano specjalny splot użyty w rękawiczkach.

Innowacyjność Glov polega na zastosowanych w niej mikro-włóknach. Są 100 razy cieńsze od ludzkiego włosa, mają kształt rozgwiazdy i właściwości elektrostatyczne. Aby aktywować swoje właściwości, włókna potrzebują tylko wody. Rękawiczka Glov zmywa samą wodą nawet tusz do rzęs i mocny makijaż. Produkt jest wielorazowy, wystarcza na 3 miesiące i produkowany w dwóch wersjach. Koszt to ok. 40-50 zł.
Prace nad stworzeniem Glov i jej pełne wprowadzenie na rynek trwały 2 lata. Fundusz AIP Seed Capitals został pierwszym inwestorem i wyłożył 100 tysięcy złotych. Pod koniec kwietnia 2013 roku firma ruszyła ze sprzedażą. W tym samym roku Phenicoptere zdobyła nagrodę „Startup roku 2012” w konkursie Polski Przedsiębiorczej. Firmę wspierana jest w ramach projektów funduszy europejskich „Paszport do Eksportu” oraz „Promocja branży kosmetycznej za granicą”, organizowanego przez Ministerstwo Gospodarki. Produkty firmy są sprzedawane głównie online: przez własny sklep internetowy oraz sklepy drogeryjne i apteki. Co miesiąc firma odnotowuje 60% wzrost sprzedaży i kontynuuje ekspansję na rynki europejskie i Azji Mniejszej. Sukces Glov opiera się na prostocie użytkowania, zastosowaniu naturalnej pielęgnacji twarzy i wyeliminowaniu odpadów. Zmienia przyzwyczajenia kobiet, które są nauczone, że należy stosować wiele kosmetyków do pielęgnacji. Rękawiczka Glov pokazuje, że czasami wystarczy tylko woda, ręką i…rękawiczka.

KP
Źródła: http://mamstartup.pl/pressroom/4335/kobiety-na-podium-spolka-phenicoptere-start-upem- roku-2012
http://natemat.pl/103731,kosmetyczny-sukces-ktory-zaczal-sie-w-malym-miescie-dwie-polki- rozniosly-konkurencje
http://exclusivemag.pl/podejmij-rekawice/
http://firma.pb.pl/3097901,35281,start-up-ruszyl-z-kosmetyczna-rewolucja
http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/6079/ mlode_polki_stworzyly_produkt_z_ktorym_ruszaja_w_swiat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *