Dokonali fuzji technologii z psychologią. Chcą ująć w liczbach to, co dotychczas było tylko opisywane. Ich celem jest poprawa nastroju, motywowanie do zmian i usprawnienie codziennego funkcjonowania odbiorców. Quantum Lab znalazł się na liście „50 najbardziej kreatywnych w biznesie” portalu Brief, a produktami spółki zainteresowały się takie koncerny jak Google i Samsung.
Szefem w gdańskim startupie Quantum Lab jest Bartosz Rychlicki, przedsiębiorca, programista, pasjonat psychologii oraz nowych technologii. Rychlicki, jak wiele osób, borykał się z codziennym problemem wczesnego wstawania. Chciał to zmienić, zaczął więc czytać w literaturze fachowej na temat przyzwyczajeń. Miał też problemy z nastrojem, zaczął wiec w Excelu zapisywać dane dotyczące swojego samopoczucia i czynników, które na to wpłynęły. Odkrył, że najlepszym sposobem do zmiany danego zachowania jest jego pomiar. Dzięki temu tworzy się punkt odniesienia: można porównywać wyniki oraz dążyć do ich poprawy. Wówczas pomyślał o profesjonalnym narzędziu przystosowanym do potrzeb współczesnego odbiorcy. Aplikacja „How are you” miała swoją premierę we wrześniu 2013 roku i można ja pobrać w App Store. Jest to program na telefon, który analizuje i mierzy samopoczucie oraz stan emocjonalny człowieka. W dalszej perspektywie umożliwia zmianę nawyków i poprawę jakości życia.
Aplikacja powstała w oparciu o aktualną wiedzę naukową. Przeznaczona jest zwłaszcza dla osób z zaburzeniami nastroju, cierpiących z powodu lęków, stresu, stanów depresyjnych. Program bada nastrój za pomocą 40–sekundowego testu oraz pytań dodatkowych. Po zestawieniu danych można zobaczyć, jak zmieniało się samopoczucie w zależności od miejsca, czasu i pogody. Aplikacja zbiera pomiary od wszystkich użytkowników, tworząc ich bazę, nazwaną Quantum Machine. Już po 3 tygodniach korzystania z „How are you” u użytkowników widać poprawę nastroju średnio o 18%.
Zespół pracuje nad drugą aplikacją, która będzie monitorowała powody spóźniania się oraz ułatwiała utrzymanie punktualności. W przyszłości ekipa chce stworzyć platformę internetową z całym pakietem bezpłatnych aplikacji – z serwisu będzie można korzystać po opłaceniu abonamentu. W planach są także rozwiązania dla biznesu, które pozwolą określić odczucia ludzi związane z konkretnym produktem lub reklamą.
KP
Źródła:
http://pierwszymilion.forbes.pl/quantum-lab-chce-zarabiac-na-wiedzy-o-ludzkich- nastrojach,artykuly,169367,1,1.html
http://biznes.trojmiasto.pl/Kwantyfikuja-emocje-i-nawyki-w-poszukiwaniu-szczescia- n72614.html#tri